Dit plan is door naar de haalbaarheidstoets

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Dit plan heeft meer dan 50 likes gehaald en wordt getoetst op haalbaarheid.

Veilig verkeer Amstelveenseweg

Door: vadim biryukov
1 juni 2020

Amstelveenseweg has become a highway for muscle cars, motorbikes, and scooters. More road safety is required.

Amstelveenseweg is a busy street, it is one of the major streets connecting Amsterdam zuid with Amstelveen. Unfortunately, many drivers, motor bikers and scooters use this road as a drag racing track, going well beyond 50 kms/hour, creating danger for fellow drivers, cyclists and pedestrians. They also cause noise nuisance for the whole neighborhood as a result of fast driving. I suggest to install speed bumps both on the main road and the bicycle paths along Amstelveenseweg, especially at the intersection with Nijenrodeweg.


Argumenten

Argumenten voor

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Jonathan Elsen | 15 juni 2020 21:26

Heel te veel (opzettelijk) geluidsoverlast en met zo snel rijden ook heel veel veiligheidsrisico.

Reageren


Liliana L C | 19 juni 2020 13:28

We agree with speedbumps, in particularly on both sides of the Amstelvenseweg - immediately before the cross with the cycling and walking path between Vlindertuin Twikkel and Amsterdamse Bos!

Reageren


Carlos Cruz | 19 juni 2020 14:03

Having safety as a priority, the speed bumps are a must have for Amstelveenseweg.

Reageren


Wichert van Engelen | 24 juni 2020 17:06

I do agree with the proposal. But I would suggest two additional points:
Lower the speed at the Amstelveenseweg a bit more strucural: make it a 30km- street, and make it less a speed-drive street (for instance: make the cross-roads at v Nijenrode smaller (ie no double lanes).
Direct scooters and snorfietsen to the mainroad (as is the general idea everywhere in Amsterdam).

On the other hand: no speedbumps in the cyclelanes: the cyclelanes are bumpy enough by themselces!

Reageren
Hannah Baker Hitzhusen | 25 juni 2020 11:27

Agree! No speed bumps for bikes.

suzanne bassermann | 30 juni 2020 22:08

Totally agree with both of your statements. Let’s hope someone takes it seriously...



suzanne bassermann | 15 juni 2020 20:20

I definately agree, the road is becoming a race course. It is really difficult to cross it with our children that needs to go to school in the mornings. More regulation is needed. The speedbumps works very well in Van Nijenrodeweg, same could be applied here. Also the crossing with De Cruserlaan is really dangerous, a circle there would regulate flow better, like they have done in Amsterdamseweg.

Reageren


Ingrid van Bergen | 1 juli 2020 09:36

Absoluut mee eens, helemaal voor! Dit kan zo niet langer, het lijkt hier wel een snelweg. Naast een drukke autoweg, worden we ook nog eens omver gereden door scooters of fietsers op het eveneens drukke fietspad. Ik zou naast drempels ook willen pleiten voor extra (verlichte) waarschuwingsborden en het verminderen van de snelheid naar max 30km p/u.

Reageren


Joshua Beinke | 1 juli 2020 11:30

The bike path is very dangerous for walkers and families, the bikes stray onto the walking path because scooter drivers zoom past at high speed. Additionally it is difficult to cross the road with no traffic islands or designated places to cross. Great suggestion and I am surprised these measures weren't implemented already.

Reageren


Argumenten tegen

Nog minimaal 30 tekens.
360 tekens resterend.
Hugo Post | 19 juni 2020 19:34

dan krijg je pas echt problemen, overlast door gas geven en remmen. Nu zoeft het voorbij.

Reageren


Richard Nieuwenhuizen | 11 juli 2020 14:37

Ik ben geboren en getogen op de Amstelveenseweg, woonde er de eerste 25 jaar, was even weg, maar woon er met heel veel plezier al weer 10 jaar.
Wij hebben er juist voor gekozen om aan deze weg te wonen en het is nu eenmaal al meer dan 100 jaar een doorgaande route en dan is het de bedoeling dat verkeer doorstroomt. De weg is net weer gerenoveerd en functioneert prima. Daarnaast is het ook een route waar hulpdiensten snel overheen kunnen en moeten. Dus laat de weg de weg.

Reageren


Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte



Cancel